onsdag, april 4

Ringar med månstenar, mina Påsk ägg

Ringar av silver med Indiska månstenar.
De här ringarna blev klara idag. Jag och Maki har arbetat med dem efter att jag fick en beställning. Det här är en modell som jag formgav för några år sedan. Men jag blev lika glad idag som då när månstenarna väl kom på plats i silvret. Sedan tog det en stund och jag insåg att de faktisk liknar påsk ägg :)

Den Indiska månstenen har en plats i mitt hjärta sedan en lång tid tillbaka. Den enda sten jag sett som är lika vacker är en opal. Men inte opaler på det vis som vi ser i den traditionella guldsmedshandeln. Opaler som har det där blåvita skimret som månstenar kan ha. Renare och enklare. Fast såklart på sitt eget vis. För stenar är karaktärer, inte alltid enkla att hanskas med. Men när de är på rätt plats, ooohhhh.

Glad Påsk!

Inga kommentarer: