lördag, maj 18

Diamantfärgen pine och vitguld är väldigt vackert tillsammans

Vitguldsringar med grön diamant.
En mycket rolig beställning att göra där jag skulle matcha hennes ring men skapa något eget i herringen. Det jag har gjort är att fånga upp profilen från fattningen på ena halvan av herringen. Det märkliga var att när den blev klar så är den en släkting till mina ringar som är inspirerade av en sax.

De senaste veckorna har jag gjort herringar som är mer än bara en slät ring, det är mycket inspirerande. Jag tycker att det är självklart att herringar skall få bära på ett eget uttryck, ha stenar (om man vill) vara glammiga (om man vill) likväl som att damringar inte behöver vara prinsessringar, om man så vill. Smycken är fria att uttrycka och poängtera det man vill!

Inga kommentarer: